lørdag den 29. maj 2010

Velkommen til en skæv (og lodden) eksistens

Jeg skal til navngivningsfest her lige straks og har i den forbindelse lavet en del af gaven selv. Med stor inspiration fra den tidligere hæklet robot, satte jeg mig for at lave en større én, som kan fungere som bamse eller lignede.Jeg startede ud i godt humør med tanken om at én 4 gange større version ikke kunne tage så lang tid at hækle - men efter køreturen til Sjælland og hjem igen i sidste uge, havde jeg kun nået forstykket.  Jeg burde havde gået i gang noget før, eftersom ugen har været travlt med specialet. I går aftes blev jeg lidt stresset og blev længe oppe for at få den færdig, den blev færdig kl. 12 i dag, phew!

Forsiden og bagsiden var rigtig robot firkantet inden montering. Monteringen gik ikke helt som håbet - det virkede som som der var for meget ydre, men hvis jeg puttede mere pladevat i, ville den bare se endnu tykkere ud. Tror det har noget med min fri-hånds opskrift at gør. Jeg prøvede at forme den lidt, vi at sy nogle tråde i, hist og pist, men nu ser den bare lodden ud, he he.

Jeg håber nu alligevel at modtageren vil lege med den. Jeg har puttede nogle små klokker inden i (syet ind i et stofhylster), det skulle give lidt til sanseleg. Næste gang går jeg ikke i gang med sådan et stort (for mig) hækleprojekt, uden at have en egentlig opskrift.

2 kommentarer:

  1. ser ud som om den har spist for meget metal ;) Håber det var en god navngivningsfest.

    Jeg tænkte på om robotten ville blive mere robot hvis man gjorde den længere i stedet for bredere? Syntes ellers at den er vildt sød, den faldt garanteret i god jord :)

    SvarSlet
  2. Ja det var en dejlig fest og moderen mente, at det sikkert ville blive hans ynglings legetøj. Jeg ville ikke gøre selve kroppen længere men benene skulle have været længere, men var lidt i tidsnød. Tror det var fordi jeg ikke gjorde den stram nok da jeg satte siden på.

    SvarSlet