søndag den 16. maj 2010

Gårdferie

Min kæreste og jeg har været så heldig at passe mine svigerforældres gård, nu hvor de selv var taget på weekendophold. Det er nu noget helt andet at vågne op til massiv fuglekvidder end eksempelvis en tog-meddelse fra den lokale nærbane.

Jeg var ude for at observere nogle af de dejlige fugle og mange af dem var virkelig fotogene!

Ørnen turde jeg ikke komme for tæt på - han er en farlig fætter. Den lille røde var en værre spirrevip.
Fuglene i haven har det rigtig godt, da der er adskillige fodersteder - dog skal man som fugl (og andet småkravl) være opmærksomme på de mange katte, 6 styks render der rundt på ejendommen.
Hanen passer på sine høns - mens han "synger" dagen lang.

Nogle af fuglene gemmer sig bag net pga. de farlige katte. Dog har gårdfruen også sat lidt "skræmmemasker" ind, hist og her.

Som I kan se, er der mange forskellige fuglearter i haven og nogle gange kommer der flere til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar