torsdag den 4. februar 2010

Filt 'perler'

Har i længere tid gået at tænk på at jeg skulle prøve at lave nogle filt-perler, da jeg synes det er en sjov idé med rigtig mange muligheder. Min sidste forsøg med at lege med filt ende med at jeg købte kugler, fordi mine egne var, ja, ikke særlig pæne. I dag var teknikken dog en anden, først lave et lille 'tæppe' af den farve der skulle være inderst, rulle den til en 'pølse' og rulle, sæbevand og lidt mere rulle. Derefter starte forfra med den næste farve og igen rulle, rulle, rulle... Indtil man har tilføjet så mange farver man nu vil have. Min 'filtpølse' lignede nærmest sushi da jeg var færdig, men da jeg skar denne ud til små 'perler' kom jeg til at tænke på en prægtig påfuglehale.

Førend de kan bruges til noget, skal de vidst lige have en ordenlig tur med filtenålen.

Og så vil jeg lige minde om at i dag er sidste chance for at være med i vores Give-away, hvor vinderen til et par super skønne øreringe og et lækkert læderarmbånd med josephine-knob bliver trukket ud i morgen. Vi ved godt at der er supermange kreative blogs/hjemmesider ude på nettet, så 'konkurrencen' til at fange læsere er svær. Men vi er rigtig glade for de læsere vi har! Og sandsynligheden for at én af jer vinder er pt. ret stor (1/13) :)

Today I made some felt-pearls, by rolling layers of felt around each other. The colours I have chosen resembles a peacock tail. Before I can use them for anything, they need some serious work with the felt needle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar