onsdag den 17. februar 2010

Stof og sten halskæde

Som jeg skrev for noget tid siden, var jeg så heldig at få et fedtstens hjerte i julegave af min svigerinde. Når man har mange ideer og projekter liggende, er det jo ikke altid dem til én selv, man bliver først færdig med. Men nu skulle det være.

Jeg vidste, at jeg ikke ville have en almindelig kæde til vedhænget, så derfor valgte jeg at lave en 'stof-kæde' med en rouleau-vender. Stoffet er vissent grønne farver med små lyserøde blomster, så feminint og jeg synes det passer godt til selve hjertet. Som lukkeenhed lavede jeg en loop på kæden og satte en perle i sølv farve på, således at denne passede med farven på wiren. Hjertet fik lidt wire omkring sig og wupti ... klar til at sætte på kæden.


Jeg er rigtig glad for min julegave :)


As I wrote a while ago I was so lucky to get a heart in soapstone at Christmas. I knew that i did not want a normal chain with it, so I decided to use some fabric as a 'chain'. The fabric is pale green with small pink flowers, (love it) and I think it fits with the heart's green colour. I used a rouleau-turner to make the 'fabic chain' and made a loop at one end and added a bead on the other, so it had a closing mechanism. Added some wire to the heart, so I could connect it to the chain. I really like my Christmas gift :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar