lørdag den 6. februar 2010

Glas 2#

Jeg har tidligere skrevet om glas-vedhæng som min meget kreative svigermor laver. Hver gang hun får nogle nye ting hjem fra brænding (eller hvad det nu hedder) står jeg og iiiih'er og ååååh'er over deres farver og former. Synes det er helt utroligt at én farve glas kan have 10 andre farver i sig, hvis den kommer i samspil med andre.

Jeg har nu været så heldig at hun har lavet nogle vedhæng til mig, som jeg forhåbentlig kan få solgt som armbånd eller halskæder.

Det er desværre meget svært at tage billeder hvor glasfarverne/strukturene kommer til deres ret.
Vedhæng i mint og grønne farver med struktur elementer.

Glas former sig også meget forskellig, selv om det oprindelige vedhæng var firkantet inden det blev brændt, kan glas-elementerne trække sig sammen således at formen er meget anderledes når det kommer ud.
Vedhæng i blå, lilla, hvid og guld farver.

Vedhæng med lyserød, lilla, guld, sort og transperant.

Vedhæng i lys brun farve med guld og orange effekter.


Dette vedhæng med gullige, røde og lyserøde farver er faktisk et jeg selv har sat sammen. Mit første forsøg på at lave noget med glas! Jeg syntes det var enormt svært at sætte farver sammen også med de forskellige bulls-eye glas som havde mange fede effekter og strukturer. Man skal virkelig tænke over, hvordan én effekt vil virke sammen med de andre. Men resultatet synes jeg er ret godt :)


Disse tre små 'glas' knapper skulle egentlig havde været brugt til øreringe, som man jo ikke kan få for mange af!!! Men deres størrelse var lidt for store til sådan et projekt, så jeg fik lov til at få dem, så de kan pryde en fingering; når solen spiller på himlen ligner det, at du har en masse brillianter på fingeren. Yderest til venstre er der en knap i en mørkegrøn farve med glimmer i. I midten en multi-farvet knap og yderst til højre en sort knap med brunlige effekter. Som sagt det er meget svært at se på billedet, men de kan trykkes større, så man kan ane, hvad jeg mener.

My mother-in-law makes glass pendants and I have got some, which I can use for bracelets or necklaces. I really like the many colours and structures and how they change when they are put together. The yellow/red/gold pendant was my first experince making something with glass and I am quite satisfied with the result. The tree small glass buttons I will use as a ring-stone - they really sparkle when you put them out in the sun.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar