lørdag den 19. juni 2010

Wire-wrapping 1#

Det der med at kunne vikle wire omkring en perle/sten eller noget andet, kan være ret svært synes jeg, især når man skal lave flere identiske stykker/elementer. Har dog hørt, at det er noget man kan øve sig i mange mange år på, så jeg må hellere til at i gang!

En veninde har 25års fødselsdag i morgen og jeg kan endnu engang ikke være med til at fejre hende grundet afstand og speciale. Men er sikker på hun bliver fejret med bravour af hendes familie og andre venner. Dog skal hun ikke snydes fra en gave fra mig, så har sendt nedenstående øreringe til hende, som jeg håber er kommet frem i god behold og som hun kan lide.

Inspirationen til dem ligger blandt andet i min venindes natur/stil men også fra Jane Austens Stolthed og fordom, som jeg ved min veninde også er fan af. Jeg ved at i Regency perioden, gik de oftest med "hænge" øreringe og tænkte derefter "hvis jeg skulle til bal, hvordan skulle mine øreringe så se ud?".

Det blev til et par hængeøreringe med 24k. forgyldt sterling sølv ørekroge med tre champagnefarvede rondel glasperler og fem champagnefarvede wire-wrapped dråber i klynge. Utrolig søde og feminine og jeg synes selv, de passer utrolig godt til min egen kjoledrøm, selv om de nu er gået til en anden, som i den grad har fortjent dem.

Nu skal vi bare have gang i de der baller og gentlemen igen, synes I ikke? 

-Ditte-

4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare flotte de øreringe, jeg har tit tænkt på at jeg vil lære hvordan man laver det der med at man snor en masse tråd om perlen, det ser rigtig flot ud nemlig .... men jeg har ikke fået taget mig sammen til at prøve endnu :o)
    KH Jytte

    SvarSlet
  2. Tak Jytte. Ja jeg synes det kræver meget øvelse, så start med noget billigt materiale og prøv dig frem :)

    SvarSlet
  3. hold op hvor er de flotte ih de kunne pynte i en hver samling af smykker

    SvarSlet
  4. Tak Mai, er netop også det, jeg håber, de kommer til at gøre. Jeg synes det er rigtig rart at give gaver, jeg også selv er helt tosset med og som modtageren forhåbentlig også er ?

    SvarSlet