søndag den 27. juni 2010

En dag der giver energi

Åh sikken en dejlig dag det har været i dag! Min kæreste mente, at jeg ikke skulle spænderer min søndag ude i specialerummet på uni, men derimod kvalitetstid sammen med ham, hvilket han hurtigt fik mig overtalt til, eftersom der har været mange lange arbejdsdage i denne uge.

Vi tog hen til Lindholm høje, hvor der var vikingemarked i denne weekend. Kan anbefale Lindholm høje hvis du er lidt interesseret i vikingetiden, der er både et museum, hvor der er en spændende udstilling (eller det var den sidste sommer, ved ikke om de har fået ny) og du kan også gå en tur oppe på højene, hvor der er en smuk udsigt over Nørresundby.
Der var en rigtig hyggelig stemning  ved dagens marked og flere aktiviteter, hvor børn også kunne få lov til at prøve kræfter med vikingernes håndværk. Der var flere telte, hvor der blev lavet håndlavede ting, hvilket er rigtig fedt at se, når nogen virkelig kan et gammelt håndværk til UG. Ved andre telte blev der solgt mere kommercielle genstande, som var knapt så interessante, men min kæreste og jeg skal da derhen igen næste gang. Vi så hesteopvisning med islandske heste, det var rigtig flot. Mark havde desværre ikke tage kameraet med, så nedenstående billede er fra telefonen.


Efter vi havde set, det vi ville tog vi cyklerne og kørte over Vestbjerg til Vodskov (vi skulle lige have lidt motion), hvor vi lige var inde og få en lille is hos kærestens morforældre. Derefter kørt vi ud til mine svigerforældre, der havde inviteret på mad, hvilket vi ikke siger nej tak til. Inden maden, nåede jeg dog at arbejde lidt, hvor jeg lå på et tæppe under det store kastanjetræ - se dét er en anden salgs arbejdsplads end et bord og en stol mod en hvid væg, som min specialeplads er.

En rigtig dejlig dag, hvor jeg endda har fået sol (wauw). Den giver mig energi til de næste mange lange arbejdesdage.

Jeg håber, du ligeledes har haft en rigtig dejlig dag?

-Ditte-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar