søndag den 28. marts 2010

Gaveindpakning

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er verdens bedste til at pakke gaver ind. Det kommer aldrig til at blive helt perfekt og oftest heller ikke i nærheden af perfekt.
I mangel på den flotte indpakning, måtte jeg i går ty til en anden løsning, da jeg skulle give en værtindegave. I Japan gør de meget ud af indpakningen; hvor de binder Mizuhiki (lavet af papir) snor i forskellige knob, der hver især har en speciel betydning. Jeg tænkte i stedet for et fint bånd, ville jeg sætte en lotusblomst på gaven. Igen var det origami der inspirerede!

Først prøvede jeg med alm. papir; Dette kunne slet ikke bukkes til sidst pga. tykkelsen. Så prøvede jeg med silkepapir: Tykkelsen var helt perfekt, men resultatet blev grimt. Tredje gang (er lykkens gang?) prøvede jeg med en fin serviet, med et vidunderligt print af et tulipantræ i flor. Dette resultat synes jeg blev helt anstændigt, selv om det er svært at gengive på billedet.
Jeg lavede en lille lotusblomst, der kom ind i midten, denne var lavet af 1/4 af serviettens størrelse, syede de to servietter sammen med en lille gennemsigtig knap og satte et bagstykke på, således at den kunne tages af gaven og gemmes.

Jeg fik af vide af modtageren, at jeg da vidst nok skulle lave noget kreativt med mine hænder, i stedet for at bruge tid på bøgerne! Så det tager jeg da som et kompliment :)

Har du nogle gode fif til pæn indpakning?


- Ditte -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar