torsdag den 18. marts 2010

usb-key bling bling

For noget tid tilbage mistede jeg min usb-key, sandsynligvis i en af universitetets computere. Den var lille og sort og jeg lagde egentlig ikke mærke til den, hvis den ikke sad i øjenhøjde.
For mig er det vigtigt, at kunne gemme mine dokumenter på en ekstern device, da jeg aldrig kan være helt sikker på, at computeren er stabil under hele arbejdsforløbet. Jeg har selv en lækker stor (ift. mit behov) ekstern harddisk, men det er ikke så betryggende at tage den med, de steder, hvor jeg nu studerer. Rent økonomisk ville det være brand ærgerligt, hvis jeg skulle investere i en ny og ja, så ligger der også pænt mange vigtige filer derpå, som jeg ikke har lyst til at miste. Så løsningen måtte bliver at investere i en ny.
Skulle egentlig bare have den billigste, med ca. 4gb kapacitet, men min kæreste smed lige lidt ekstra penge, så jeg kunne få én der var lidt mere spændende. Den lille nøgle er mere synlig end min gamle, men den er stadigvæk lille, og svær at finde mellem alt mit tingeltangel i tasken. Derfor satte jeg mig for at lave en lille key-hanger til den.

Nu har jeg set mange forskellige og flotte key-hangere på adskillige blogge, men jeg syntes ikke der var nogle, der passede til dét behov jeg havde. Jeg ville have én med en kort snor, så jeg kunne gå rundt med den om håndleddet eller finde den mellem de andre ting i tasken. Jeg lavede derfor en lille kæde dertil og satte lidt farvede perler på. Nu er den meget mere synlig og ligner egentlig et smykke accessorie frem for computer gear!


Hvordan gør du små og måske lidt kedelige ting, lidt mere interessante?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar