torsdag den 2. september 2010

Dejlig dag i sommerhus

AHHH!
Har i dag haft en super dejlig dag, hvor jeg har besøgt mine svigerforældre, der er i sommerhus i denne uge. Dog blev det meste af tiden i dag brugt på at se kunsthåndværk i lokalområdet (Blokhus, Saltum, Lønstrup), hvor der er masser af spændende kreative folk. Faktisk er en nogle af de kunstenerer repræsenteret ved weekendens Dok 1# kunsthåndværkmarked i Aalborg. Har hørt at de medvirkende kunstnere har bidraget med deres egen fortolkning af et skib, som vil være ved springvandet ved den gamle toldbygning - tror jeg skal cykle forbi og se i morgen.

Med mig til dagens oplevelser havde jeg min nye taske/indkøbsnet, som jeg selv synes er blevet mægtig fin!

Den er lavet af Hampreb og jeg har et stort stykke hen af vejen flugt denne gratis opskrift. Hamprebet faldt jeg over i Søsterne Grene til 8,66kr rullen og jeg synes, det var så fantastiske farver og ideelt til, at jeg endelig måtte få ovenstående opskrift prøvet af.  Jeg brugte ca. 3 ruller af den mørkegrønne reb og 1½ af den karrygule reb - hvilket vil sige en taske til under 50kr (hvis man ser bort fra arbejdstiden). Kan godt lide det rustikke og rå look rebet bibringer, om end det var noget hårdt at arbejde med.

Min svigerinde fik også et armbånd af mig - et af mine eksperimenter, det glimtede så fint i solen.



Nu må man ikke tage billeder af diverse kunstgenstande, men kan da vise et køb, jeg gjorde mig i dagen løb. Da vi var i Saltum, måtte vi lige forbi Bindestuen, som har utrolige mængder af super lækkert garn. En af medarbejderne lagde mærke til min taske og synes det var fedt, at jeg havde lavet den med reb (ikke at det ikke er set før - I know), hvilket var fedt. Min svigermor havde givet hentydninger til, at hun da også kunne bruge sådan en taske, så vi fandt noget lækkert garn i de farver, hun godt kunne tænke sig. Må vidst snart i gang med de julegaver.


Vi sluttede dagen af med at soppe i Vesterhavet, som var lidt koldt, man alligevel fik sat gang i systemet, super dejligt - kan stærkt anbefales!

Håber også at Du har haft en skøn dag?

-Ditte-

2 kommentarer: