tirsdag den 14. september 2010

Filt - Op med håret

For et par weekender siden var der kunsthåndværkermarked i Huset i Aalborg, hvor man kunne gøre nogle gode kup ved lokale kunstnere. Jeg tog desværre ikke derind, da jeg havde i selvsamme weekend havde været nede og kigge på kunsthåndværk ved Dok1#, hvor jeg havde konstateret at prisniveauet var alt for højt til mig (som arbejdssøgende), til trods for mange utrolig flotte og velforarbejdet genstande.
Men lidt ærgerligt at jeg ikke lod mig friste, for min svigermor fik gjort nogle rigtige fine keramik køb, til fornuftige penge. 
Og jeg kunne jo også bare været taget derind, for at få inspiration, som Lone gjorde - lesson learned :) 

Min svigermor var også faldet over nedenstående filtede "snor" som kan anvendes som hårbånd. Og jeg ville derfor vise jer den i praksis.


Så I får lige et par hår-shoots


I mit store og kruset/krøllet hår fungerer den rigtig fint og holder håret godt oppe, når den er "bundet" to gange.

Hvis du ikke har megen erfaring med vådfiltning, er sådan en hår-dims et nemt projekt at gå i gang med.

Og hvis du bor i Aalborg eller omegn, kan du jo benytte dig af de faciliteter samt kurser Huset tilbyder!


- Ditte-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar