lørdag den 25. september 2010

Tik Tok

For en måneds tid siden fik jeg stukket et ur i hånden, med ønsket om at jeg ville lave en ur-rem dertil. Der var ingen ønsker om materiale eller udseende - jeg havde frit valg på alle hylder.

Uret er primært sølvfarvet med små elementer af guld og små similisten inden under glasset. 
Min første idé var at lave et kædemønster af sølv og forgyldt wire, hvor der lå små jaspis sten gemt indvendigt


En masse øksner blev lavet med hjælp fra mine dorne (som jeg har brugt meget allerede) og flere forskellige mønstre blev afprøvet - uden det resultat jeg ønskede.


Derefter måtte jeg i tænkeboks for at finde "nyt" design, som er det, der bliver afbilledet.  
Resultatet blev et simpelt armbånd af små (hjemmelavede) øksner i sølv og forgyldt og 8mm jaspis stenperler, som jeg selv synes, har de mest fantastiske farver.


Jeg valgte at kæden skulle have flest forgyldte øksner, for at stå lidt i kontrast til urskiven og synes det skaber god harmoni elementerne imellem. 

Hvad synes du?

Nu sidder jeg og overvejer, om jeg skal have fat i et af mine egne gamle ure, for har nogle flotte sort Agat sten, som sagtens kunne passe ind til sådan et projekt :)

-Ditte-

2 kommentarer:

  1. jeg tror min mor bliver rigtig glad for det...super flot ditte...
    Når min rem heller ikke kan mere kommer det også lige en tur forbi dig ;)

    mai

    SvarSlet
  2. Tak Mai, ellers må du jo selv komme og prøve kræfter med det en dag :)

    SvarSlet