onsdag den 4. august 2010

Knip knap knude

Jeg elsker den måde knapper fortæller en historie - også selv om de måske er masseproduceret. I sidste uge købte jeg en pose med (mange) knapper ved genbrugen og umiddelbart var det mange mørke knapper, der var i posen. Da jeg endelig fik kigget knapperne lidt igennem, fandt jeg nogle, der fortalte deres egen lille historie.

Knapper kan sagtens have dybde og struktur  - og passe perfekt til pynt på et armbånd. De kan også have små fine detaljer, som man ikke ligger mærke til ved første øjekast. De kan have tilhørt ordensmagten og have været vidt omkring. Eller de kan vække et indre farligt dyr i dig, når du ser dem.

Knapper kan have siddet på et møbel, der har givet dig mange komfortable stunder gennem årene. De kan minde dig om den spæde forårssol, hvor blomsterne springer ud. De kan glimte som et smykke på en bluse eller de kan give en stor fed effekt til et tørklæde.

Jeg vil se, om jeg ikke kan få lavet nogle fede ting, hvor nogle af disse knapper indgår. Har også en ide med alle de andre mere ensartede knapper, men det kræver at jeg får nogle knapper i andre farver, der kan tone det lidt ned.

Har du en god knap-historie?


-Ditte-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar