torsdag den 12. august 2010

Fornyelse 1#

Jeg kan godt lide tanken om at give ting mere levetid. Nogle elementer egner sig dog bedre end andre, til at leve længere. Min ene orkidé er fyldt til bristepunktet med de flotteste lyselilla blomster og for at hele planten ikke skulle lide overnød, valgte jeg at tage halvdelen af de skønne blomster af. Jeg var dog lidt ked af at blomsterne "bare skulle smides ud", så jeg fyldte en skål op med vand, så blomsterne kunne leve lidt længere. Jeg bliver i hvert fald glad, når jeg ser de pryder mit spisebord.


En anden ting jeg også har givet mere levetid, er et stykke læder, som jeg har lavet til et armbånd. Læderet var den overskydende rest af et færdiglavet produkt og det lå på et gulv, som jeg skulle rengøre. I stedet for at smide det ud, kunne jeg se muligheden i "skraldet" og valgte at tage det med hjem og se, hvad jeg kunne få ud af det.
Vil gerne prøve at arbejde med læder igen også gerne med indfarvning osv. men det kræver kapital til materialer og værktøj. Det må være et af de fremtidige ønsker, når jeg er kommet på arbejdsmarkedet.

Jeg tror, at jeg må tænke lidt mere i det der fornyelse, har eksempelvis nogle gamle smykker, som ikke bliver brugt, som jeg gerne vil give nyt liv. Skal bare lige finde ud af som hvad!

Har du nogen fornyelses-projekter i gang?

-Ditte-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar