torsdag den 28. januar 2010

Postkort

Da jeg var omkring de 10-12 begyndte jeg at samle på postkort, uden egentlig at have noget formål med dem. Da jeg var 18 år og skulle flytte hjemmefra, havde jeg efterhånden 2 skotøjsæsker med postkort, men stadigvæk uden én ide til, hvad jeg skulle bruge dem til. Jeg smed dem således ud, da jeg gik igennem den obligatoriske 'dette-skal-jeg-have-med-når-jeg-flytter' sortering. Og hvor jeg ærger mig over dét i dag!

Der gik faktisk ikke ret lang tid fra jeg var flyttet til Aalborg, til at jeg started med at tage diverse gratis postkort på stativerne i biografen/caféer osv, når jeg kom forbi. Og lidt efter lidt blev stakken da også større og den flyttede til en skotøjsæske.


I sommers fik jeg den idé at der manglede noget farve inde på vores soveværelses væg og tænkte at nogle af de sjove og finurlige postkort kunne komme til 'live' der. Jeg udvalgte således ca. 40-60 postkort, som jeg mente kunne hænge på væggen og lod min kæreste være med til at vælge dem, han syntes var fede. Satte dem ind i en stor ramme og dette er resultatet:


Det gode ved det er, at når jeg bliver træt af at kigge på disse postkort, kan jeg bare skifte dem ud!
Og nu bliver postkortne også brugt til diverse fødselsdagskort mm. da jeg faktisk synes, de for det meste har mere at sige om den person, man giver en gave til, end de der standart kort man kan købe i forretningerne.(Ja jeg kunne også lave dem selv, men synes ikke jeg er så god til at lave noget flot på papir).

Har lært at det er okay at have et samlergen, selv om man ikke altid kan se formålet med det. Hvad med jer, er der nogle ting I samler på?


As a child I collected postcard, but trew my 2 box collection away when I moved for myself, because I could not see any function with them. How I wish I had not done that! Soon after my moving I started to collect various postcards again and last summer I thought of making a collage/picture with some of these postcards, to make our bedroom wall prettier. The great thing with this picture, is that I can change the postcards whenever I get tired of the ones that are in there now. My conclusion is that it is okay to collect something although you do not know how to make use of it at first. What do you collect?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar