torsdag den 15. april 2010

Snoet armbånd

For en måneds tid siden faldt jeg over denne blog, der havde nedenstående billede som inspiration til at lave et billigere alternativ til en anderledes halskæde - tjek det forøvrigt ud!

Billedet er lånt her.

Jeg blev virkelig forelsket i armbåndet i midten, men tænkte også, at jeg selv kunne lave det selv og især meget billigere end £230 (Er det bare mig eller er det voldsom mange penge for et armbånd :S).

Efter at have bestilt materialer hjem, prøvede jeg mig frem. Jeg har nu lært at man skal huske at sætte klisterbånd eller lign. i begge ender, på en snoet snor, inden man klipper den til, det ved jeg nu til næste gang. Første-forsøget blev lidt anderledes end forventet, dog rigtig farvefuldt!

Med hensyn til endeafslutningen prøvede jeg først at lave den som modellen på billedet dvs. med noget snoet bomuldssnor - men resultatet blev ikke særlig pænt. Så viklede jeg wire omkring - men dette blev rigtig grimt. Jeg havde ledt efter nogle endestykker, men de jeg kunne finde, var enten i restordre eller uden forsendelse til Danmark. Rigtig øv!

Men som I kan se på det midterste billede, så er der kommet endeafslutninger på, takket være min dejlige kæreste, der kom hjem med en lille pose i går og sagde "var det ikke lige sådan nogle du manglede".

Når jeg får tid igen, vil jeg øve mig på at lave en pænere og mere fyldig udgave!

-Ditte-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar