onsdag den 24. november 2010

Tangram - lad klosserne skabe figurer

For ca. 10 år siden fik jeg dette spil tangram i julegave
Tangram er et kinesisk spil, hvor det gælder om at lægge de syv brikker 
i en bestemt figur hurtigst muligt.


Så kan man lave en lille konkurrence om, hvem der der hurtigts til at lave:


Ræven


Tranen/svanen/fuglen


Pistolen

eller en af de andre 1000 figurer du kan skabe

Det er sjovt synes jeg

Designet med tangram brikkerne er både set i møbler, smykker, billeder og mange andre steder.
Jeg er blevet inspireret af tangram brikkerne til at lave et billede af 2 ræve ud fra brikkerne

 Rigtig fint som kort 

De er også lige til at broderer


Jeg behøver vidst ikke at sige, at tangram er endnu et asiatisk hit hos mig, ligesom origami, kumihimo, omiyage osv.

p.s. Så at de i tiger i Aalborg storcenter havde et spil tangram til 10 eller 20kr, måske de også har det i en tiger butik nær dig

-BetteBye-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar