tirsdag den 16. november 2010

Når gammel bliver til nyt i gammel stil

Nogle gange må man lade ting gå videre, som man ikke kan passe, men som stadigvæk har liv i sig.
Dette gjorde jeg med min "galla" kjole fra sidste år i gymnasiet, hvilket snart er seks år siden - tiden går stærkt!
Kjolen er ganske simpel men smuk i sine farver og jeg kan huske, at jeg følte mig som en prinsesse den aften og siden har den bare hængt i skabet og pludselig blev for lille for mig.
Dejligt den kan bringe glæde andet steds. 
Nå men det handler ikke så meget om kjolen, men om nogle "hjemmelavede" smykker jeg havde lavet dengang, da jeg gik i gymnasiet og som jeg havde på på galla aftenen, som I kan se på nedenstående billede

Ditte i et fotogent øjeblik, der er yderst sjældne

Kjolen havde nogle påsatte perler på bryst og på stopperne. Dengang havde jeg lavet en smal halskæde, smalt armbånd og nogle øreringe ud af nogle lignede perler, som jeg havde købt i en lokal hobbyforretning. 

For et stykke tid siden fandt jeg disse smykker i en æske og skilte dem ad og gemte perlerne. 
Da kjolen blev givet videre, kom jeg til at tænke på perlerne, som nu er blevet til dette armbånd

 Armbåndet har lidt 1940's feel over sig, synes jeg

Jeg synes, det er dejligt når gamle perler kan få nyt liv :) 
Der er lidt perler tilbage, som muligvis bliver til et par øreringe.

-BetteBye-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar