lørdag den 10. juli 2010

En af de frække...

Min kærestes fætter har polterabend i dag, hvor Mark har hjulpet til med en del af planlægningen af program og udsmykning af biler mm. Jeg følte, at jeg også brude bidrage med noget, da jeg jo netop er ret fraværende for tiden og foreslog derfor at bage en kage til dagens festivitas. Min kærestes umiddelbare reaktion var, at de nok ikke gad at have kage, når de havde været igennem øl-smagning. Lidt efter kom jeg på en idé, at det selvfølgelig skulle være en boob-kage, nu når det var en polterabend og den idé blev heldigvis godtaget i stor stil. Kagen er selvfølgelig set utallige gange før, men det er første gang, jeg selv skulle begive mig ud i at lege med fondant og kugleformede kageformer. Jeg bestilte kageform, fondant og farve på nettet og havde sat fredag aften af, til at lave kage - det kunne da ikke være så svært, vel vidende at jeg aldrig havde prøvet denne form for kagepynt før.

Da jeg kommer hjem fra arbejde kl. 19. fredag og får kagedejen i ovnen, sidder jeg efterfølgende og læser lidt på nettet i forhold til fondant og hvordan man skal farve det osv. Finder derfor ud af, at den mængde fondant jeg har bestilt, højst sandsynligvis ikke vil kunne dække den ønskede mængde kage... what to do?
Finder efterfølgende en opskrift på marshmellow fondant, som netop kræver marshmellows, hvilket husstanden desværre ikke indeholder og kl. har da lige slået 20, så den lokale Netto har lukket. Får overtalt kæresten til at køre mig rundt til nogle små kiosker, for at lede efter de "rigtige" marshmellows, men da det efter 4 forsøg ikke lykkedes, nøjes med jeg "bland selv" skumfiduser, med håb om at det alligevel vil fungere. Det gjorde det heldigvis også, kan jo ikke sige om det var blevet bedre med de "rigtige" marshmellows, men fik da lagt den hjemmelavede fondant på på toppen af den nederste del af kagen. Det købte fondant var selvfølgelig noget bedre at arbejde med, men jeg burde nu nok have læst lidt op på, hvordan man lapper huller eller andre fejl.

 Tror måske der er tale om en størrelse H, I eller J???

Kagen har sine skønhedsfejl,  men jeg er sikker på at den kommende gom vil synes om den, omend den er så sukkerindholdig, at den ikke kan spises og at den almindelige chokoladekage indeni muligvis er tør, eftersom jeg fik forbud mod at lave en "kaloriebombe kage som jeg plejer", I ved alle dem med det gode fyld :D.

En anden gang vil jeg planlægge sådan en kage i god tid og læse på lektien!

-Ditte-

1 kommentar:

  1. Ud fra billedet synes jeg at resultatet er blevet rigtig godt.

    SvarSlet