torsdag den 14. april 2011

Inspiration fra geometriske figurer

Tirsdag havde jeg inviteret Mia over til at lege med ler, 
nærmere bestemt cernit, som man kan hærde via ovnen. 
Sidst da vi legede med fimo sammen (samme koncept som cernit), 
var jeg så idéforladt, at jeg endte med at trille farverige kugler. 

Denne gang havde jeg forberedt mig bedre og  nedtegnet mine ideer, 
som blandt andet blev til disse øreringe: 

Ikke det aller pæneste resultat tæt på, 
men af første forsøg okay, synes jeg.


Det var enormt svært at få trekanterne til at bevare "den skarpe kant" i deres form,
det er noget jeg skal eksperimenterer med.
De er  meget nemmere at skærer til og slibe,
når de har hærdet i ovnen, 
dog skal man så lave hver trekant enkeltvis og lime sammen 
og ikke have dem sat sammen for forhånd som her.

Det blev også til et par ringe,
som jeg selv synes er rigtig fede.

En tyrkis klassiker hos mig :)

En lækker forårsgrøn farve 


Vi erfarede dog at der var utrolig mange luftbobler i cernit leret, 
hvis vi ikke havde siddet og æltet det virkelig længe. 

Er der nogen, der har erfaringer med det?


-BetteBye-

3 kommentarer: